خیلی از وبلاگ نویسان از اهمیت فوتر در وبلاگ خود مطلع نیستند و تنها برای پر کردن قسمت فوتر مطالبی را در فوتر قرار میدهند. فوتر یکی از بخش‌های کلیدی وبلاگ شما محسوب میشود.

17548098847586205856 - اهمیت فوتر وبلاگ به چه دلیل است؟

  یک فوتر استاندارد از ٢ قسمت تشکیل میشود. قسمت بالایی خود نیز به ٣ بخش مختلف تقسیم میشود و بخش پایینی هم از ٢ بخش متفاوت دیگر تشکیل شده است. پس یک فوتر استاندارد باید شامل ۵ تا ٨ بخش مختلف باشد.

ما در این مطلب به بررسی یک فوتر ۵ قسمتی میپردازیم که رایج ترین نوع در میان وبلاگ‌ها است و نمونه ان همین فوتر سایت یک ادمین است. بخش پایینی فوتر باید شامل لینک‌های اصلی وبلاگ و متن کپی رایت باشد.
بخش فوتر بالایی مهم ترین قسمت فوتر است. این قسمت باید به ٣ تا ۶ بخش تقسیم شود که ٣ قسمت برای ما کافی است زیرا ۶ بخش بیشتر مورد استفاده سایت‌های وب ٢ است.
فوتر در صفحه اصلی نقش مهمی ایفا نمیکند ولی در صفحه مطالب فوتر نقش کلیدی دارد. وقتی کاربر مطلب را خواند اسکرول را پایین میاورد تا فوتر سایت شما را ببیند و اگر چیز جالبی در فوتر پیدا نکند سایت را ترک میکند. پس باید سعی کنیم که فوتر جلب توجه کند. هیچ وقت در فوتر به سایت دیگری لینک ندهید زیرا ممکن است کاربر از سایت خارج شود. پیشنهاد من برای فوتر ابزارک‌های اخرین مطالب ، اخرین دیدگاه‌ها و افتخارات سایت است.

منظور از افتخارات مناسبی است که وبلاگ شما دریافت کرده برای مثال نامزد شدن در جشنواره وب ایران. دلیل قرار دادن این بخش دادن اعتبار به وبلاگ شماست. وقتی کسی برای یک مطلب شما دیدگاه مینویسد حتما آن مطلب برایش جالب بوده  و ممکن است ان مطلب دارای دیدگاه برای کاربری که فوتر را مشاهده میکند نیز جالب باشد پس با یک کار زیرکانه یعنی قرار دادن اخرین دیدگاه‌ها در فوتر میتوانید بازدید کننده را در سایت نگه دارید. اخرین مطالب نیز به صورت مستقیم مطالب سایت را به کاربر نمایش میدهد.

دسته بندی شده در: