خیلی از وبمستر‌ها از کاهش رتبه الکسای سایت خود ترس دارند و سعی میکنند که رتبه خود را در این سایت حفظ کنند . الحق که الکسا سایت خوبی است و میتواند یکی از بهترین سایت‌های رتبه دهی باشد . اما بهتر است که کمی‌بیشتر در مورد کاربرد این سایت در ایران فکر کنیم . آیا واقعا الکسا در ایران یک سایت رتبه بندی کاملا مناسب است و میتواند وبسایت‌ها را کاملا بر اساس فاکتور‌های خود به درستی رتبه بندی کند؟

07601538397392425208 - آیا رتبه الکسا خیلی مهم است ؟

 

شاید کمی‌ذهنتان درگیر این مسئله شد و قطعا پاسختان خیر است !  . اگر کمی‌با دقت تر به این مسئله نگاه کنیم ، میبینیم که واقعا نمیشود بر روی رتبه دهی این سایت زیاد مانور داد. البته این مسئله تا مقداری بستگی به شرایط کشور و سایت شما دارد . اما اگر از من نظر بخواهند ، مسلما جوابم خیر است . البته شاید این صحبت‌های من ، با مطالبی که چندین ماه پیش در یک ادمین منتشر شد کمی‌متناقض باشد.

طبق سوالاتی که از اپراتور‌های الکسا داشتم ، گفتند که تنها معیار رتبه بندی الکسا فقط بازدید از طریق تولبار است .  اما باز هم این سوال پیش می‌آید که چند درصد کاربران اینترنت تولبار الکسا را نصب دارند؟ آیا زمانی که در محل کار خود (اداره و یا شرکت ) در حال فعالیت در اینترنت هستید ، تولبار الکسا را نصب دارید؟ بر روی سیستم‌های یک کافی نت چطور؟ آیا تولبار الکسا نصب است ؟

حال چه کسانی از تولبار الکسا استفاده میکنند ؟ جواب سوال شما کاربران حرفه ای اینترنت ، همچون وبمستر‌ها و کسانی که استفاده مفیدی از این ابزار دارند . پس میبینیم که این رتبه بندی ، آنگونه که بین وبمستر‌ها باب شده است مهم نیست . اگر شما وبسایتی همچون یک ادمین داشته باشید و اکثر بازدید شما را وبمستر‌ها تشکیل دهند ، رتبه مناسبی در الکسا خواهید داشت . اما اگر شما یک وبسایت دیگر ، مثلا در موضوع سرگرمی‌، داشته باشید و همین مقدار بازدید را نیز داشته باشید ، رتبه شما بسیار پایین تر از سایتی است که جوابگوی وبمستر‌هاست . زیرا اکثر وبمستر‌ها تولبار را نصب دارند ، اما در مورد سایت سرگرمی‌که اکثر بازدید کننده‌ها را افراد عام تشکیل میدهند چطور ؟ چند درصد از افراد تولبار را نصب دارند؟

تمامی‌این موارد و سوال‌ها برای این بود که ذهن شما را از درگیری با رتبه‌ها دور کنم و بیشتر به سمت کاربر مداری پیش ببرم . سایت شما زمانی موفق خواهد بود که بازدید کننده هدف داشته باشید و آنها از خدمات شما استفاده کنند و یا محصولاتتان را بخرند ، نه زمانی که شما بهترین رتبه را در الکسا داشته باشید ولی کسی محصول شما را نخرد پس وبسایت شما چه ارزشی دارد؟

دسته بندی شده در: