دستیابی به سلامت و حفظ آن یک فرآیند مداوم است که هم از طریق تکامل دانش و شیوه‌های مراقبت بهداشتی و هم از طریق استراتژی‌های شخصی و مداخلات سازمان‌یافته برای سالم ماندن شکل می‌گیرد.

رژیم غذایی

یک راه مهم برای حفظ سلامت شخصی داشتن یک رژیم غذایی سالم است. یک رژیم غذایی سالم شامل انواع غذاهای گیاهی و حیوانی است که مواد مغذی را برای بدن شما فراهم می کند. چنین مواد مغذی به شما انرژی می دهد و بدن شما را فعال نگه می دارد. مواد مغذی به ساخت و تقویت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها کمک می‌کنند و همچنین فرآیندهای بدن (به عنوان مثال فشار خون) را تنظیم می‌کنند.

mixkit woman wearing a bright headscarf and carrying flowers 89 desktop wallpaper 1024x576 - 3 ایده برای حفظ سلامتی و قدرت

هرم راهنمای غذایی یک راهنمای هرمی شکل از غذاهای سالم است که به بخش‌هایی تقسیم می‌شوند. هر بخش میزان مصرف توصیه شده برای هر گروه غذایی (یعنی پروتئین، چربی، کربوهیدرات ها و قندها) را نشان می دهد. انتخاب غذای سالم مهم است زیرا می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی، ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش دهد و به حفظ وزن سالم کمک می کند.

 


ورزش

ورزش بدنی باعث افزایش یا حفظ آمادگی جسمانی و سلامت و تندرستی کلی می شود. ماهیچه ها را تقویت می کند و سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد. طبق گفته موسسه ملی سلامت، چهار نوع ورزش وجود دارد: استقامت، قدرت، انعطاف پذیری و تعادل.

خواب

خواب یک عنصر ضروری برای حفظ سلامتی است. در کودکان، خواب برای رشد و تکامل نیز حیاتی است. کم‌خوابی مداوم با افزایش خطر ابتلا به برخی مشکلات مزمن سلامت مرتبط است. علاوه بر این، نشان داده شده است که کمبود خواب با افزایش حساسیت به بیماری و زمان بهبودی کندتر از بیماری مرتبط است. در یک مطالعه، مشخص شد افرادی که خواب ناکافی مزمن دارند، یعنی شش ساعت خواب در شبانه‌روز یا کمتر، در مقایسه با افرادی که ۷ ساعت یا بیشتر در شب می‌خوابند، چهار برابر بیشتر در معرض سرماخوردگی هستند. با توجه به نقش خواب در تنظیم متابولیسم، خواب ناکافی نیز ممکن است در افزایش وزن یا برعکس، در جلوگیری از کاهش وزن نقش داشته باشد.

mixkit woman holding a guidebook or map 90 desktop wallpaper 1024x576 - 3 ایده برای حفظ سلامتی و قدرت

علاوه بر این، در سال 2007، آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، که آژانس تحقیقات سرطان برای سازمان بهداشت جهانی است، اعلام کرد که «نوبت کاری که شامل اختلالات شبانه‌روزی می‌شود احتمالاً برای انسان سرطان‌زا است» و از خطرات کار طولانی‌مدت در شب به دلیل صحبت می‌کند. به نفوذ آن در خواب

در سال 2015، بنیاد ملی خواب توصیه های به روز شده ای را برای الزامات طول مدت خواب بر اساس سن منتشر کرد و به این نتیجه رسید که:

“افرادی که به طور معمول خارج از محدوده طبیعی می خوابند ممکن است علائم یا علائم مشکلات جدی سلامتی را نشان دهند یا اگر به طور ارادی انجام شوند، ممکن است سلامت و رفاه خود را به خطر بیندازند.”

بنیاد خواب

دسته بندی شده در: